Publications

(2023). Virtual Reality Im Modernen Englischunterricht Und Das Potenzial Für Inter Und Transkulturelles Lernen - Eine Pilotstudie. In Miriam Mulders, Josef Buchner, Andreas Dengel, Raphael Zender (Eds.), MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie Und Praxis Der Medienbildung (51), pp. 191-213. 2023.

Cite

(2022). Usability and User Experience of Virtual Objects Supporting Learning and Communicating in Virtual Reality. In Mensch und Computer 2022 - Tagungsband, pp. 510-514. New York: ACM, 2022.

Cite DOI

(2022). Inter- and Transcultural Learning in Social Virtual Reality: A Proposal for an Inter- and Transcultural Virtual Object Database to be Used in the Implementation, Reflection, and Evaluation of Virtual Encounters. In Lars Erik Holmquist Mark Billinghurst, Fotis Liarokapis, Mu-Chun Su (Eds.), Multimodal Technologies and Interaction, Vol. 6 (7), p. 50. 2022.

PDF Cite DOI

(2022). Virtual Reality Im Modernen Englischunterricht Und Das Potenzial Für Inter Und Transkulturelles Lernen. In MedienPädagogik Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Vol. 47, pp. 246-266. 2022.

PDF Cite DOI

(2021). A Systematic Review of Foreign Language Learning With Immersive Technologies (2001-2020). In AIMS Electronics and Electrical Engineering, Vol. 5 (2), pp. 117-145. 2021.

PDF Cite